نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
8676
-
الف
+

اختصاصی/«مهدی سلوکی» از «ستایش» تا «آرام می گیریم»+بیوگرافی

«مهدی سلوکی» بازیگر سریال های «ستایش»، «تب سرد» و «آرام می گیریم» را بیشتر بشناسید.

به گزارش آی فیلم 2 ، «مهدی سلوکی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که با کرکتر محمد در سریال پر مخاطب «ستایش 1 و2» در بین فارسی زبانان جهان به شهرت رسید، متولد 14 جوزا (خرداد) 1361 در اصفهان می باشد.

پدرش صاحب منسب نیروی هوایی در اصفهان بود و بعد از پایان کار به همراه خانواده به تهران بازگشتند. مهدی سلوکی تنها یک برادر بزرگ تر از خود به نام محمد دارد که از گردانندگان با سابقه صدا و سیمای ایران است .

مهدی و محمد سلوکی

آقای سلوکی در هنرستان رشته ی گرافیک را برگزید و در همین مقطع بود که جذب کار تلویزیونی شد. او در سال 1379 دیپلوم خود را از هنرستان مالک اشتر تهران دریافت کرد.

مهدی سلوکی و حسن پورشیرازی در سریال نرگس

سلوکی با برنامه ی تلویزیونی نیم رخ وارد تلویزیون شد و با سریال «نرگس» به کارگردانی «سیروس مقدم» در کنار بازیگرانی چون «مهرانه مهین ترابی»، «حسن پورشیرازی»، مرحوم «پوپک گلدره»، «ستاره اسکندری» و «عاطفه نوری» در میان مردم ایران به شهرت رسید.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی مهدی سلوکی بازی در سریال «پنج کیلومتر تا بهشت بوده» به کارگردانی «علیرضا افخمی» است.

مهدی سلوکی و پریناز ایزدیار در پنج کیلومتر تا بهشتسلوکی سال 1390 با این سریال مناسبتی توانست خودش را در میان مخاطبان تلویزیون ایران مطرح کند.  بازی در سریال پنج کیلومتر تا بهشت و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر «پردیس افکاری»، «داریوش فرهنگ»، «پریناز ایزدیار» و «شبنم قلی‌خانی» بر تجارب او افزود.

مهدی سلوکی و داریوش ارجمند در فصل سوم ستایش

اما بازی در سریال «ستایش1» و «ستایش2» سلوکی را به اوج شهرت رساند. او در فصل اول این سریال کرکتر محمد برادر ستایش را بازی کرد که در راه فرار از سرحد ایران کشته شد و در فصل دوم با نقش پسر ستایش ظاهر شد.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی مهدی سلوکی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است.

مهدی سلوکی و لیلا اوتادی در آرام می گیریم

«از یادها رفته»، «خوب، بد، زشت»، «شب شیشه‌ای»، «پروانه» و «تب سرد» از دیگر سریال هایی می باشد که آقای سلوکی در آن ها ایفای نقش کرده است.

گفتنی است سریال «ستایش3» با نقش آفرینی مهدی سلوکی هم اکنون از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران درحال نشر می باشد.

وی در این سریال کرکتر «محمد» پسر «نرگس محمدی» بازیگر نقش ستایش را بازی می کند.

همچنین سریال «آرام می گیریم» این بازیگر جوان از آی فیلم 2 در حال نشر می باشد.

بیشتر بخوانید :

دانلود سریال «ستایش1»

دانلود سریال «ستایش2»

دانلود سریال «آرام می گیریم»

نخستین تیزر رسمی سریال «ستایش3» منتشر شد

واکنش کاربران به گریم «ستایش» / چرا «نرگس محمدی» روز به روز جوان تر می شود؟!

ف ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر